De ce credem că birourile ar trebui să fie bike-friendly
Zilele însorite s-au instalat în toată regula, așa că ar trebui să profităm de vremea prietenoasă și să mergem la birou cât mai mult pe jos sau – și mai bine – cu bicicleta!
Dacă ne începem ziua cu o porție relaxată de pedalat, nu doar evităm traficul, ci și vom primi un boost de energie instant, fără să apelăm la cafea. Un studiu olandez a descoperit că angajații care vin pe bicicletă la birou apelează mult mai rar la concediu medical decât cei care conduc. Iar potențialul creativ este mult mai ridicat după orice formă de activitate fizică, însemnând că performanța bicicliștilor la birou va fi considerabil mai bună decât a acelora care folosesc zilnic mașina.
Bicicletele au devenit omniprezente în oraș și asta nu poate decât să ne bucure. Dar oare birourile sunt pregătite pentru angajații lor pasionați de două roți?
Un birou bike-friendly ar trebui să îndeplinească câteva cerințe care să ușureze naveta zilinică a colegilor cicliști. În primul rând, un spațiu cât mai sigur și eficient de parcat bicicleta este strict necesar, fie afară sau indoor. Acestea ar trebui marcate inteligent, ca toți angajații și vizitatorii să fie conștienți de existența acestor facilități.
Sursa foto: Creative Pipe
Un alt plus ar fi existența unor dulapuri cu cifru, ca tot echipamentul bicicliștilor (ghiozdan, cască sau haine de schimb) să încapă în siguranță. Bineînțeles, ideale ar fi prezența unor vestiare unde aceștia să se poată schimba fără griji în oufitul de birou.
Noi am găsit un sediu din Chicago în care pasiunea pentru ciclism nu este doar respectată, ci și integrată complet în office design. Biroul SRAM, producător de componente de bicicletă ultra-performante (aceleași care se regăsesc în cursele de la Turul Franței), a descoperit că 60% dintre angajați vin la muncă pe bicicletă. Cum pasiunea lor se regăsește și de la 9:00-17:00, dar și în timpul liber, au decis să renoveze sediul în concordanță.
Cu ajutorul firmei de arhitectură Perkins+Will, au adăugat 400 de locuri de parcare pentru biciclete, un banc de lucru pentru orice fel de reparații sau retușuri și un vestiar echipat cu tot cu dușuri. Vice-președintele SRAM susține că au vrut prin aceste demersuri să elimine eventualitatea ca vreunul dintre angajați să simtă că i-ar fi incomod să meargă pe bicicletă la muncă.
În subsol, au fost adăugate suporturile de parcat biciclete, iar unii angajați și-au făcut propriile sisteme de prindere, alăturate birourilor lor, unde își expun bicicletele ca pe un trofeu. Mici detalii ce țin de universul ciclismului sunt prezente din loc în loc: banda adezivă ce înfășoară ghidoanele este folosită pe post de accent pe dulapuri și clanțe, iar butonii de sertare sunt făcuți din componente fabricate de SRAM.
Punctul de interes maxim: o pistă de 200 de metri care înconjoară perimetrul biroului, pictată cu aceeași signalistică precum pistele de biciclete ale Chicagoului, utilă pentru testarea prototipurilor SRAM chiar când ies din atelier.
Noul birou SRAM nu este doar un exemplu excelent de companie care integrează atât activitatea, cât și pasiunea comună care îi unește pe angajați, dar și un model demn de urmat de către alte firme care au, mai mult ca sigur, mulți bicicliști în staff.
Sursă informații și foto: www.washingtonpost.com
Imaginea principală este din biroul SRAM, Chicago.