Hai să tragem cu ochiul la 3 noi sedii de birouri care ne plac
Suntem în continuă căutare de surse de inspirație, așa că ne place să ne uităm la ce se mai întâmplă pe plan internațional în office design: ce birouri au fost inaugurate, cum se adaptează lumea corporate la noile tendințe arhitecturale și ce elemente diferențiază un spațiu funcțional de unul perfect pentru cei care îl ocupă.
Mai jos, ne-am ales 3 noi sedii de birouri care ne-au atras atenția: sunt diferite, din zone de business fără nicio legătură între ele, dar fiecare dintre ele descriu corect brandul pe care îl influențează profesional.
#1: H&M Logistic Office, Taipei
O dată cu lansarea primului magazin H&M din Taiwan, brandul vestimentar a avut nevoie și de un sediu logistic, împreună cu un depozit central. Situat în munții Ruifung, la periferia Taipei City, spațiul reconfigurat de către studioul JC Arhitecture prezintă o alternativă la clasicele birouri din interiorul fabricilor.
Designul este relaxat, cald și ludic și reflectă înainte de toate convingerea în abilitatea fiecărui individ de a-și arăta inițiativa. Cea mai mare provocare a fost să creeze două spații de lucru distincte: unul separat pentru departamentul financiar, păstrând însă un sentiment de conexiune cu restul. Datorită coloanelor mari și tavanului înalt al locului, juxtapus cu peisajul de afară, ideea explorată a fost jocul între deschidere versus intimitate.
Folosită tradițional pentru gătit, odihnă și joacă, curtea interioară a fost folosită ca o extensie a spațiului de lucru. Este totodată spațiu comun și cafenea pentru alte departamente din clădire și este luminoasă și deschisă, exact ca o piațetă publică.
Spațiul destinat birourilor este într-un hol în formă de L mărginit de arcade. Delimitarea birourilor lasă loc de spațiu privat, dar și menține un mediu în care ierarhia este neutră.
Sentimentul general pe care îl inspiră noul sediu H&M este de: spirit colectiv, onest și cald, la fel ca brandul pe care îl găzduiește.
#2: La Parisienne HQ, Paris
Acest etaj pentru sediul central La Parisienne, cea mai longevivă companie de asigurări franceză, a avut de la bun început o temă clară pentru arhitecții de la Studio Razavi Architecture. Cerințele: un spațiu pașnic, transparent și fresh, care nu doar să răspundă la cum businessul a devenit contemporan, dar să și permită întâlnirile spontane ale echipelor să se întâmple.
Focusul arhitecților a fost să creeze o varietate de noduri de lucru care să permită diferite setup-uri personalizate pentru echipe, care de multe ori discută lucruri cu un mare grad de confidențialitate, ca în orice companie de asigurări.
Materialele utilizate nu sunt comune pentru companiile corporate și au fost integrate astfel încât să formeze un nucleu al identității La Parisienne, combinând lemn, textura covoarelor și paravane din sticlă. Pinul a fost câștigător, datorită imperfecțiunilor sale șarmante. Lumina naturală a fost exploatată la maximum, iar mocheta gri perlat din fetru acoperă lin suprafețele, dar este și eficientă în crearea unui mediu protejat din punct de vedere acustic.
În centrul etajului, se află “program islands”, care permit structurii existente să fie camuflată, lasă loc pentru recepție, loc de depozitare sau săli de întâlnire stand-up.
Zonele de relaxare au mese încadrate de scaune-leagăn, care invită la discuții casual între colegi și se întâlnesc cu zona de mâncare, cu bar și mase cu bănci din lemn. Aici, mocheta este înlocuită cu un pattern dinamic și colorat, iar pereții poartă conturul orașului-gazdă care a făcut compania faimoasă.
#3: Super subsolul Sainsbury’s, Londra
Bun venit în Digital Lab, divizia tehnologică a lanțului de supermarketuri Sainsbury’s. Aflat în sediul lor din Holborn, Londra, subsolul aduce laolaltă mințile ingenioase ale departamentului digital. Ieșit din schițele Chetwoods Architects, spațiul este gândit pentru a fi flexibil și să încurajeze lucrul colaborativ, așa cum lucrează cel mai bine cei cu o înclinație către tehnologie.
Zonele de birouri și cele de liniște sunt unite de o scară centrală, care poate fi folosită ca amfiteatru pentru prezentări de grup, dar și ca un loc de socializare. În faza de design, angajații au fost consultați – printr-un proces de tip charrette – pentru a identifica ce schimbări își doresc de la noul spațiu, iar în topul wishlist-ului a fost un program dinamic și un mediu de lucru cât se poate de fluid, lucruri de care s-a ținut cont.
Momentul Evrika! al redesignului a fost exploatarea unui spațiu de 230 de metri pătrați care a permis includerea unui nou nivel de mezanin. Întregul parcurs de design a fost motivat de un studiu care arată ce factori duc la un business de succes: 13% performanță, 15% comunicare, 18% colaborare și 85% utilizarea inteligentă a spațiului de lucru. Drept urmare, succesul acestei formule va fi de acum încolo utilizat în mai multe sedii Sainsbury’s din Marea Britanie.
Nouă ne plac foarte mult aceste noi proiecte internaționale de office design. Voi ce părere aveți?
Surse informații: archdaily.com ; workdesign.com